Порядок зупинки транспортного засобу регулює п. 15 Інструкції «Про питання діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспеції МВС України»: 15.1. У разі прийняття працівником підрозділу ДПС рішення про зупинку транспортного засобу останній повинен врахувати всі його наслідки (причину зупинки, дорожні умови, інтенсивність руху, освітлення або видимість ділянки дороги, можливий досвід водія). 15.2. Сигнал про зупинку транспортного засобу подається працівником підрозділу ДПС з тротуару (обочини) у зрозумілій для водіїв формі (сигналів), за допомогою жезла регулювальника, свистка чи рукою. При цьому жезлом (рукою) вказується безпосередньо на транспортний засіб, який зупиняється, та на пропоноване місце зупинки. 15.3. Місце для зупинки транспортного засобу працівник підрозділу ДПС повинен вказувати так, щоб після повної зупинки останній знаходився попереду патрульного автомобіля (автобуса, мотоцикла) чи поста на відстані до 20 метрів. 15.4. Після повної зупинки транспортного засобу працівник підрозділу ДПС повинен підійти до водія з дотриманням заходів особистої безпеки. 15.5. Під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов'язаний прикласти праву руку до головного убору, привітатися, чітко й зрозуміло відрекомендуватися, назвати свою посаду, звання та прізвище, висловити вимогу про передачу водієм документів, зазначених в пункті 2.1 ПДР, для перевірки та повідомити про причину зупинки транспортного засобу і суть скоєного правопорушення.
Треба пам'ятати, що співробітникам ДАІ та ДПС, категорично забороняється переслідування: на службових автомобілях (автобусах, мотоциклах), які не мають спеціальних світлових та звукових пристроїв, на власних або приватних транспортних засобах; водіїв мопедів, мотоциклів без мотошоломів, за винятком випадків, коли наявна інформація про скоєння ними злочинів. вступати в розмови з учасниками дорожнього руху з питань, які не мають відношення до служби.
Відповідно до тієї ж самої інструкції «Про питання діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспеції МВС України» (п.18.7): У взаємовідносинах з учасниками дорожнього руху забороняється: звертатися до учасників дорожнього руху на "ти"; використовувати погрозливі чи ображаючі жести; допускати при спілкуванні зневажливий тон, грубість, неввічливе викладення зауважень, вирази або репліки, які ображають людську гідність, погрози; пред'являти безпідставні звинувачення.
Відповідно до п. 28.2 інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції затв. наказом МВС27.03.2009 N 111 : Під час звернення до учасників дорожнього руху працівник підрозділу ДПС повинен чітко відрекомендуватися, назвавши свою посаду, спеціальне звання, прізвище та причину, суть звернення. У разі звернення громадян (одержання інформації про злочин тощо) працівник підрозділу ДПС зобов'язаний вжити заходів щодо надання допомоги і діяти відповідно до своїх службових обов'язків. У розмові з громадянами працівники підрозділів ДПС зобов'язані виявляти спокій і витримку. Недопустимі грубощі, вирази та репліки, які ображають людську гідність, будь-які дії, що свідчать про неповагу до громадян, коментарі, які не стосуються виконання службових обов'язків. На вимогу громадянина працівник підрозділу ДПС зобов'язаний пред'явити службове посвідчення
Ответ: 28.3. Зупинення транспортного засобу здійснюється виключно жезлом, а у виняткових випадках - жестом руки. При цьому працівник підрозділу ДПС спочатку вказує на транспортний засіб, який повинен зупинитися, а потім - на місце, де йому слід зупинитися.
Для привертання уваги учасників дорожнього руху може подаватися сигнал свистком (у необхідних випадках - увімкненим спеціальним світловим або звуковим сигнальним пристроєм). Жести працівника підрозділу ДПС мають бути зрозумілими всім водіям і пішоходам, подаватися своєчасно і так, щоб їх виконання не створювало аварійної обстановки.
Працівник підрозділу ДПС під час зупинки транспортного засобу зобов'язаний без затримки підійти до водія. Для розмови з водієм не обов'язково запрошувати його вийти з автомобіля, крім випадків:
Якщо знаходження працівника підрозділу ДПС поруч із зупиненим транспортним засобом створює загрозу особистій безпеці працівника. У цьому випадку розмову з водієм слід проводити на тротуарі (узбіччі).
З метою усунення технічної несправності транспортного засобу або порушень правил перевезення вантажів.
Коли є достатні підстави вважати, що водій знаходиться в стані сп'яніння.
Для проведення (у присутності водія) звірки ідентифікаційних номерів вузлів і агрегатів транспортного засобу із записами в реєстраційних документах.
Коли водій або пасажири підозрюються в скоєнні злочину.
В інших випадках, коли є необхідною участь водія в оформленні документів або наданні допомоги іншим учасникам дорожнього руху.
У зв'язку з цим звертаю вашу увагу на практику, коли співробітники ДПС (ДАІ) вимагають водія авто сісти у службовий автомобіль співробітників ДПС (ДАІ) - це протизаконно! Тому, ви маєте право відмовитися прослідувати у службовий автомобіль ДАІ (ДПС), оскільки ця дія не передбачена діючим законодавством. Максимум, що вони мають право, так це вимагати вийти з автомобілю, і то при деяких вищевказаних умовах. Про це йдеться і у наказі МВС від 30.06.98 року № 482. Також у п. 3 цього наказу вказано, що зупинка транспортних засобів повинна здійснюватися на мінімально короткий строк, а громадського транспорту на маршруті - не більше 1-2 хвилини. Міліція роз'яснення порушникові про неправомірність його дій повинні давати доброзичливо, переконливо і зрозуміло, з посиланням на відповідні вимоги ПДР.
Під час перевірки документів міліція з ними повинна поводитися акуратно, не робити в них будь-яких поміток. Якщо в документи вкладені гроші чи цінні папери, співробітники ДАЇ повинні запропонувати власникові забрати їх. Відповідно до діючого законодавства та інструкцій, співробітники ДАІ та ДПС, повинні бути культурним і ввічливим у спілкуванні з громадянами, неухильно дотримуватися законності та не допускати її порушень іншими працівниками , а також під час керування патрульним автомобілем (автобусом, мотоциклом) бути прикладом для інших учасників дорожнього руху в частині дотримання ПДР (Положення «Про Державну автомобільну інспекцію».)
Ответ: Про нові правила спілкування працівників Державтоінспекції з водіями транспортних засобів
Нова Інструкція приділяє|наділяє| більше уваги етикету
Зустріч з працівником ДАІ - не найприємніше, що може трапитися з вами на дорозі. Ще менш приємно, якщо інспектор, що зустрівся, культурою не блищить і про права водія поняття не має. У такій ситуації найправильніше - пам'ятати свої права, чітко знати обов'язки інспектора і не давати йому розслабитися.
ФАБУЛА
Навчальним посібником для водія цілком може стати Інструкція з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС, що не так давно набрала чинності. З цього документа можна почерпнути немало корисного.
Способи контролю
Основними формами несення дорожньо-патрульної служби, як випливає з документа, є патрулювання на транспортних засобах, піше патрулювання, несення служби на постах (у тому числі стаціонарних), а також здійснення регулювально-розпорядчих дій, супровід транспортних засобів, ескорт посадових осіб і нагляд за дорожнім рухом.
Цей самий нагляд здійснюється з використанням транспортних засобів і без них, відкритим, прихованим і змішаним способами (п. 13.2 Інструкції).
Працівників ДАІ, що ведуть нагляд відкритим способом, водії помітять одразу, оскільки для цих цілей, як випливає з Інструкції, вони мають право використовувати службові транспортні засоби (автомобілі, мотоцикли і навіть автобуси, що раніше не практикувалося), що мають спеціальне кольорово-графічне забарвлення. Прихований нагляд ведеться на службових автомобілях, які розпізнавальних знаків не мають. А ось змішаний нагляд, це коли за вами спостерігають одразу з декількох транспортних засобів, частина з яких має спеціальне забарвлення, а частина немає.
Описані в Інструкції і тактичні прийоми, які можуть застосовуватися працівниками ДАІ при патрулюванні. Будьте готові, що за вами можуть стежити, рухаючись в потоці транспортних засобів, на аварійно-небезпечних і найбільш напружених ділянках дороги, використовуючи спеціальні технічні засоби (з функцією фото-, кінозйомки і звукозапису), що працюють в автоматичному режимі, і при пішому патрулюванні, переміщаючись по тротуару або по узбіччю.
У Інструкції чітко прописані підстави для зупинки працівником ДАІ транспортного засобу і правила спілкування з громадянами. Під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов'язаний прикласти праву руку до головного убору, привітатися, чітко і зрозуміло назвати свою посаду, звання і прізвище, висловити вимогу про передачу водієм документів для перевірки, повідомити причину зупинки транспортного засобу і суть досконалого правопорушення (п. 15.5 Інструкції), на вимогу громадянина пред'явити службове посвідчення (п. 28.2 Інструкції). Цікаво, що раніше діюча Інструкція № 1111 от 13.11.2006 вітатися працівників ДАІ не примушувала.
Отже, зупинка транспортного засобу допускається в таких|слідуючих| випадках:
1) порушення водієм Правил дорожнього руху;
2) якщо характер руху транспортного засобу викликає|спричиняє| підозру|підозри| в здатності|здібності| водія управляти ним (різка або періодична зміна напрямку|направлення| руху і (або) швидкісного режиму);
3) відсутність номерного знаку на транспортному засобі або наявність номерних знаків, які не відповідають вимогам стандартів, закріплені в невстановленому для цього місці, закриті іншими предметами або забруднені, що не дозволяє визначити символи знаку на відстані 20 метрів, а також управління транспортним засобом за відсутності талона про проходження державного техогляду (Інструкція 2006 року не мала такої деталізації і містила спільну фразу "приховані номерні знаки);
4) наявність ознак, які свідчать про технічну несправність транспортного засобу (на жаль, самі ознаки в Інструкції не перераховані);
5) наявність даних, які свідчать про причетність транспортного засобу, водія, пасажира або навіть вантажу|тягаря| до здійснення ДТП, злочину або адміністративного правопорушення;
6) знаходження транспортного засобу в розшуку, а також наявність даних про використання транспортного засобу з|із| протиправною метою|ціллю|;
7) необхідність опитування|опитування| водія або пасажира про обставини вчиненого|довершеного| ДТП, адмінправопорушення| або злочину, свідками|очевидцями| якого вони були або могли бути;
8) необхідність залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка|очевидця| для оформлення адміністративних матеріалів;
9) проведення цільових заходів (операцій, відпрацювань|відроблянь|, оперативних планів) для перевірки документів на право користування і управління транспортним засобом, а також документів на транспортний засіб, вантаж;
10) виконання рішення уповноважених на те державних органів про обмеження або заборону руху;
і дві нових, раніше відсутніх в Інструкції, підстави:
11) якщо технічне перебування транспортного засобу або спосіб кріплення вантажу на ньому створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
12) порушення певного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв.
Ответ: А ось|от| положення|становище|, що забороняє зупинку транспортного засобу без підстав, і норма, приписуюча проводити зупинку транспортного засобу на мінімально короткий термін, з|із| нової Інструкції зникли.
Вас не наздоженуть
Взамін з'явилася норма, що дозволяє проводити заходи щодо тимчасового затримання транспортного засобу не лише шляхом доставления на штрафплощадку, але і блокуванням за допомогою технічних пристроїв (п. 16.1.2 Інструкції).
Ще одна новина: тепер патрульній службі категорично заборонено переслідування транспортних засобів на службових автомобілях (автобусах, мотоциклах), які не мають спеціальних світлових і звукових пристроїв, і тим більше на власних або приватних транспортних засобах, а також переслідування водіїв мопедів. До цих пір було заборонено тільки переслідування водіїв мотоциклів без шлемів (крім випадків, коли є інформація про здійснення ними злочини), а також переслідування водіїв, що допустили незначні порушення ПДД, якщо небезпека порушення вже минула.
Чого не може робити|чинити| інспектор?
Крім того, під час патрулювання інспекторові ДАІ заборонено вступати в розмови з учасниками дорожнього руху по питаннях, які не мають відношення до служби; звертатися до учасників дорожнього руху на "ти"; використовувати загрозливі або ображаючі жести, допускати при спілкуванні зверхній тон, грубість, неввічливий виклад зауважень, вирази, репліки, які ображають людську гідність, погрози, а також пред'являти безпідставні звинувачення (п. 18.7 Інструкції).
Ще цікавий момент. Згідно п. 18.10 нової Інструкції, працівникам ДАІ заборонено під час несення служби використовувати технічні засоби і прилади, які не сертифіковані в Україні і не пройшли перевірку або мають свідоцтво про перевірку, термін якого закінчився. Це положення ставить поза законом сумнозвісний пристрій "Візир", що не має жодного сертифікату відповідності.
ВИСНОВОК
В цілому|загалом| нова Інструкція містить|утримує| більше норм, направлених|спрямованих| на підвищення культурного рівня особового складу Державтоінспекції, хоча в деяких моментах поступається старій Інструкції (як у випадку із зникненням норми про заборону безпідставної зупинки). Може, звичайно, в Міністерстві вирішили, що це і так зрозуміло, але|та| з точки зору|з погляду| водія пряма вказівка працівникові ДАІ на межі його повноважень ніколи зайвим не буває. Якщо вам не пощастило і інспектор, що зустрівся, Інструкцію не шанує, то його дії можна і потрібно |оскаржувати.
Однією з найгучніших подій минулого року стало ухвалення Закону про вдоконалення дорожнього руху. Сьогодні спостерігається поступове звикання до змін. В результаті, окрім нових анекдотів про працівників ДАІ, можна спостерігати тенденцію до збільшення спроб заперечування дій інспекторів. Адже значні суми штрафів примушують автоаматора активно відстоювати свою позицію. Як же найефективніше боротися з неправомірними претензіями Державтоінспекції?
ФАБУЛА
Дані зміни в законодавство не ставлять перешкод на шляху|дорозі| поширеної практики необґрунтованих звинувачень|обвинувачень| водіїв в порушеннях, а також розширюють повноваження співробітників ДАІ по тиску|тисненню| на водіїв, - як в рамках|у рамках| закону, так і з|із| перевищенням повноважень.
З неправомірними діями інспекторів ДАІ боротися можна і потрібно
Зустрінемо ДАІ в бойовій готовності
Як довести свою невинуватість, якщо порушення немає, а інспектор показує перевищення швидкості на радарі?
У протоколі, який складає інспектор, треба обов'язково написати про свою незгоду з порушенням. А перед цим попросити у інспектора метрологічні документи на радар. До них входять документ про допуск даного засобу вимірювальної техніки до експлуатації в Україні і документ про перевірку даного екземпляра приладу. Якщо таких документів немає, або інспектор їх не показує, це потрібно написати в своїх поясненнях до протоколу.
Водіїв також дуже турбує питання законності запису руху їх ТС на відеокамери. Зараз, в основному, фіксація порушень здійснюється приладами "Візир", які не можна вважати за такі, що працюють в автоматичному режимі. Отже, така фіксація сама по собі порушує вимоги ст.14-1 КоАП.
Ответ: Останнім часом водії часто намагаються самі зафіксувати спілкування з інспектором ДАІ, в основному на відеокамери мобільних телефонів або диктофони. Але фіксація в протоколі, надання доказів - це обов'язок інспектора. В той же час, законодавство не забороняє водіям яким-небудь чином фіксувати події, проте оцінка таких самодіяльних записів як докази - прерогатива судді.
Водій може записати розмову з|із| інспектором ДАІ на камеру або диктофон, але|та| чи буде такий запис доказом - вирішить суддя
При зупинці автомобіля слід|прямує| ввічливо і спокійно дізнатися|взнавати| причину. Якщо інспектор не представився, вказати йому на це, попросити при необхідності пред'явити службове посвідчення. Подальший|наступний| діалог з|із| інспектором слід визначати залежно від того, яку причину зупинки він назвав|накликав|. А якщо пред'являють порушення (особливе таке, якого насправді не було) або іншим чином перевищують свої повноваження, - розмовляти із|із| посиланням|посиланням| на правові норми.
Оскаржимо ухвалу|постанову| про штраф
Залежно від характеру порушення інспектора, його дії можуть бути оскаржені. Якщо мова про неправомірне накладення адміністративного стягнення, то його дії оскаржаться вищестоящій посадовій особі або до суду.
В світлі останніх змін в законодавство виникли непорозуміння з приводу оскарження ухвал про накладення адміністративних стягнень, винесені працівниками ДАІ.
Ця незрозуміла ситуація обумовлена тим, що сама норма нова, і єдиної практики її вживання немає. Загальної думки немає навіть серед суддів. Деякі вимагають подавати адміністративний позов, деякі беруть до розгляду скарги.
Ст. 288 КоАП містить вказівку на те, що в разі оскарження до суду постанови розгляд справи здійснюється в порядку, вказаному Кодексом административного судопроизводства. КАС, у свою чергу, передбачає подачу саме адміністративного позову. Але та ж ст. 288 КОАП містить обмовку: з врахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
А які ж ці особливості, передбачені КоАП? Вони полягають саме в тому, що для оскарження постанови вищестоящій посадовій особі ДАІ або до суду не передбачено різних назв ні процедури (і те, і інше називається саме оскарженням, а не зверненням з позовом), ні різних назв документів. Є думка, що як при зверненні до вищестоящої посадової особи, так і при зверненні до суду повинна подаватися саме скарга.
Поборемося|подолаємо| з|із| евакуаторами і блокіраторами
Ще одне спірне питання - законність дій ДАІ, яка забирає на штрафплощадку автомобілі, припарковані в недозволеному місці. Тимчасове затримання автомобіля - це запобіжна міра при провадженні у справах про адмінпорушення. Неправильна парковка не входить в перелік тих порушень, при яких така міра передбачена ст. 265-2 КоАП. З цієї причини такі дії співробітників ДАІ неправомірні, і не можуть бути виправдані посиланнями на нормативні акти місцевої влади.
Ответ: Тут твориться чисте беззаконня, прикрите інжирними листочками рішень міської влади, проте такі рішення теж не можуть суперечити законодавству, а в разі суперечностей застосовуються норми закону. Тому евакуацію можна оскаржити в судовому порядку.
Існує практика визнання евакуації автомобіля незаконною, у ряді випадків з відшкодуванням матеріального і морального збитку. Але до судів по такому приводу звертається невелика кількість водіїв. Якби так поступала значна частка постраждалих автовласників, евакуаторний "бізнес" просто припинив би бути прибутковим.
Також слід звернути увагу на те, що закони не передбачають такої міри, як блокування коліс, незалежно від виду порушення правил парковки або несплати за неї. Виправдовувати такі дії не можна навіть актами місцевої влади, оскільки такі акти теж не повинні суперечити законам.
Як же захищати у такому разі свої права? Слід зафіксувати факт блокування шляхом виклику міліції, а потім вимагати порушення кримінальної справи за фактом блокування коліс і перевищенню службових повноважень відповідними посадовими особами.
Правила, прийняті місцевою владою Києва зобов'язали співробітників відповідної служби знімати блокування після того, як водій підпише акт про відмову сплатити за розблокування. Тобто водієві треба вимагати складання такого акту і зняття блокувального пристосування.
Вирішимо, що робити|чинити| з|із| тимчасовим талоном
Талон тимчасової реєстрації і обов'язок його мати при собі передбачені ПДД. Проте слід знати, що Правила - це підзаконний акт. Тим часом, обов'язок громадянина, відповідно до вимог Конституції може бути визначено тільки законом.
Ситуація з тимчасовими талонами загострилася після підвищення штрафів. За відсутність тимчасового талона ДАІ загрожує відповідальністю по ст.126 КоАП. Але дана стаття передбачає відповідальність за відсутність не талона, а взагалі документів, що дають право на управління. Якщо таке право передбачене в дорученні - вже не можна притягувати до відповідальності по цій статті. Але ДАІ користується тим, що для неї вигідніше, використовуючи цю колізію в потрібному для себе напрямі.
ВИСНОВОК
Якщо на питання інспектора ДАІ "Порушуємо?" однозначна відповідь - "Так|так|", доведеться|припаде| відповісти за скоєне. А ось|от| водіям і власникам ТЗ, які насправді не винні в порушеннях, знання норм законодавства і завзятість допоможуть переконати або перемогти Державтоінспекцію. У спірній ситуації поважно показати свою правову "підкованість" - це часто відразу ж відлякує|налякав| співробітників ДАІ.
Отсрочка и рассрочка судебных расходов, уменьшение их размера или освобождение от их оплаты
Ответ: РОЗМІРИ витрат з інформаційно-технічного забезпечення судових процесів, пов'язаних з розглядом цивільних та господарських справ
Цивільні справи
Категорія справи
сума
1. Справа позовного провадження з розгляду спору майнового характеру 120 грн.
2. Справа з розгляду позовної заяви про стягнення заборгованості з оплати житлово комунальних послуг
30 грн.
3. Справа з розгляду позовної заяви:
1) про розірвання шлюбу
30 грн.
2) про розірвання шлюбу з особою, визнаною у встановленому порядку безвісно відсутньою або недієздатною внаслідок душевної хвороби чи недоумства, або з особою, засудженою до позбавлення волі на строк не менше ніж три роки
13 грн.
3) що випливає з інших сімейних правовідносин
120 грн.
4) про відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю фізичної особи
15грн.
5) немайнового характеру про захист честі, гідності та ділової репутації
75 грн.
6) немайнового характеру (або такої, що не підлягає оцінці), в тому числі про зміну або розірвання договору найму житлового приміщення, про продовження строку прийняття спадщини, про скасування арешту на майно тощо
37 грн.
7) про захист права громадянина на земельну частку (пай) і майновий пай
10 грн.
8) з переддоговірного спору
50 грн.
4. Справа окремого провадження
30 грн.
5. Справа наказного провадження
30 грн.
6. Справа про визнання та виконання рішення іноземного суду в Україні
60 грн.
За апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції, касаційну скаргу на рішення суду першої інстанції після перегляду його в апеляційному порядку, касаційну скаргу на рішення апеляційного суду, скаргу у зв'язку з винятковими обставинами та заяву про перегляд у зв'язку з нововиявленими обставинами у цивільних справах витрати оплачуються в розмірі, передбаченому за позовну заяву, заяву, клопотання до суду першої інстанції.
Господарські справи
Для позивачів, звільнених у встановленому порядку від сплати державного мита, - за нульовою ставкою; для всіх інших позивачів - за ставкою 236 гривень.
Примітка(деякі правила):
1. Якщо позовна заява містить одночасно вимоги, які належать до різних категорій справ і для яких передбачено різний розмір витрат, їх оплата здійснюється за справою з найбільшим розміром.
2. У разі об'єднання в одне провадження кількох однорідних позовних вимог або їх роз'єднання перерахунок витрат не проводиться. За виділену в самостійне провадження справу витрати оплачуються в розмірі, передбаченому для подання заяви до суду першої інстанції.
3. За повторно подану позовну заяву, заяву, клопотання, скаргу яка раніше була повернена, залишена без розгляду або провадження у справах за якою було закрито, витрати оплачуються повторно в розмірі, передбаченому для подання позовної заяви, заяви, клопотання, скарги відповідно до процесуального законодавства. У разі коли оплачені витрати підлягали поверненню у зв'язку з поверненням, залишенням позовної заяви, заяви, клопотання, скарги без розгляду або закриття провадження у справі, але не були повернені, до повторно поданої позовної заяви, заяви, клопотання, скарги додається оригінал документа про оплату витрат.
4. За зустрічну позовну заяву, а також за заяву про вступ у справу третіх осіб, що заявляють самостійні вимоги стосовно предмета спору, витрати оплачуються у розмірі, передбаченому для подання позовної заяви до суду першої інстанції.
5. За позов кількох осіб до одного або кількох відповідачів витрати оплачуються всіма позивачами або одним з них.
Отсрочка и рассрочка судебных расходов, уменьшение их размера или освобождение от их оплаты
Заява про відстрочення та розстрочення судових витрат, зменшення їх розміру або звільнення від їх оплати
Ответ: _______районному суду м.______ від__________________________ (п. і. п., місце проживання)
ЗАЯВА про відстрочення та розстрочення судових витрат, зменшення їх розміру або звільнення від їх оплати
У зв'язку з виникненням спору мною оформлена для пред'явлення до суду позовна заява до Антипавої Лілії Василівни про визнання права власності на жилий будинок.
Ціна позову становить ______ грн. Мені належить сплатити судовий збір в розмірі грн. та грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи.
Мій майновий стан не дозволяє повністю сплатити зазначені судові витрати внаслідок того, що я не працюю, отримую невелику пенсію в розмірі ___ грн., на моєму утриманні знаходяться чоловік - інвалід II гр. та двоє неповнолітніх -дітей-школярів.
Відповідно до ст. 82 ЦПК України
ПРОШУ:
Відстрочити (або розстрочити) сплату судових витрат на три місяці.
Додаток: 1) довідка про пенсію, 2) довідка житлових органів про склад сім'ї, 3) довідка про заборгованість з оплати комунальних платежів, 4) довідка МСЕК відносно чоловіка.
Ответ: Суд, учитывая имущественное состояние стороны, может своим постановлением отсрочить или рассрочить уплату судебного сбора и расходов на информационно-техническое обеспечение рассмотрения дела на определенный срок, но не больше как до принятия судебного решения по делу.
В этом случае, суд может уменьшить размер надлежащих к оплате судебных расходов, связанных с рассмотрением дела, или освободить от их оплаты.
Если в установленный судом срок судебные расходы не будут оплачены, заявление в соответствии со статьей 207 оставляться без рассмотрения, или расходы взыскиваются по судебному решению.
В случае подачи искового заявления после подачи заявления об обеспечения доказательств или иска, размер судебного сбора уменьшается на размер судебного сбора, оплаченного за соответствующее заявление об обеспечения доказательств или иска.
Розмір державного мита (гос. пошлины) за подачу позовної чи іншої заяви до суду
Ответ: Ставки державного мита встановлюються в таких розмірах:
Примітка: 1 НМДГ=17 грн.
1. Із заяв і скарг, що подаються до суду, та за видачу судом копій документів:
а) із позовних заяв - 1 відсоток ціни позову, але не менше 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і не більше 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
б) із скарг за неправомірні дії органів державного управління і службових осіб, що ущемляють права громадян - 0,2 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян
в) із позовних заяв про розірвання шлюбу - 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян
із позовних заяв про розірвання повторного шлюбу - 1 неоподатковуваний мінімум доходів громадян
у разі поділу майна при мито розірванні шлюбу - визначається відповідно до ціни позову згідно з підпунктом "а" цього пункту
г) із позовних заяв про розірвання шлюбу з особами, визнаними у встановленому порядку безвісно відсутніми недієздатними внаслідок душевної хвороби чи недоумства, або з особами, засудженими до позбавлення волі на строк не менше трьох років - 0,2 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян
д) із позовних заяв про зміну або розірвання договору найму житлових приміщень, про продовження строку прийняття спадщини, про скасування арешту на майно та з інших позовних заяв немайнового характеру (або таких, що не підлягають оцінці) - 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян
е) із заяв (скарг) у справах окремого провадження - 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян
є) із позовних заяв з переддоговірних спорів - 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян
ж) із позовних заяв про розгляд питань захисту честі та гідності:
із позовних заяв немайнового характеру - 1 неоподатковуваний мінімум доходів громадян
із позовних заяв про відшкодування моральної (немайнової) шкоди з ціною позову до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 1 відсоток ціни позову, але не менше 1 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян
із позовних заяв про відшкодування моральної (немайнової) шкоди з ціною позову від 100 до 10 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 5 відсотків ціни позову
із позовних заяв про відшкодування моральної (немайнової) шкоди з ціною позову понад 10 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 10 відсотків ціни позову
з) із апеляційних скарг на рішення судів і скарг на рішення, що набрали законної сили - 50 відсотків ставки, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви й скарги, а з майнових спорів - ставки, обчисленої виходячи з оспорюваної суми
и) за повторну видачу копії судового рішення, вироку, ухвали та іншої постанови суду - 0,03 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожний аркуш копії
і) із позовних заяв щодо захисту прав громадян на земельну частку (пай) і майновий пай - 0,1 відсотка ціни позову
2. Із заяв, що подаються до господарських судів:
а) із заяв майнового характеру - 1 відсоток ціни позову, але не менше 6 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і не більше 1500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
б) із позовних заяв немайнового характеру, в тому числі із заяв про визнання недійсними повністю або частково актів ненормативного характеру; із заяв кредиторів про порушення справ про банкрутство, а також із заяв кредиторів, які звертаються з майновими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство - 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
в) із позовних заяв у спорах, що виникають під час укладання, зміни або розірвання господарських договорів - 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
г) із апеляційних і касаційних скарг на рішення та постанови, а також заяв про перегляд їх за нововиявленими обставинами - 50 відсотків ставки, що підлягає сплаті у разі подання заяви, для розгляду спору в першій інстанції, а із спорів майнового характеру - 50 відсотків ставки, обчисленої ви ходячи з оспорюваної суми
Чи повинна сторона сплачувати судовий збір (державне мито) при поданні апеляційної (касаційної) скарги, якщо рішення оскаржується лише в частині стягнення судових витрат?
Ответ: ідповідно до п/п з) п. 1 ст. З Декрету Кабінету Міністрів «Про державне мито» розмір державного мита при поданні апеляційної (касаційної) скарги складає 50 відсотків ставки, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви.
Відповідно до ч. 1 ст. 79 ЦПК судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Вважаємо, що оскільки оскарження рішення суду лише в частині стягнення судових витрат не пов'язано з позовними вимогами і не торкається суті справи, то сторона не повинна оплачувати таку скаргу судовим збором.
Ответ: Исковое заявление подается в письменной форме (набранном на компьютере, машинописное, можно написать и от руки, но разборчивым почерком), на украинском языке.
Исковое заявление должно содержать:
1) наименование суда, к которому подается заявление;
2) Ф.И.О. полностью, (наименование) истца и ответчика, а также имя представителя истца, если исковое заявление подается представителем, их местожительство или местонахождение, почтовый индекс, номер средств связи, если таковы известны;
3) содержание исковых требований – это то, чего Вы конкретно хотите, обратившись в суд. Как правило данные требования содержаться в просительной части искового заявления (после слов прошу…).
Сюда входит такое понятие как предмет иска – часть иска, которая составляет материально-правовое требование истца к ответчику и содержание иска – часть иска, которая отображает обращенное к суду требование об осуществлении определенных действий, связанных с применением конкретных способов защиты нарушенных, не признанных или оспариваемых прав;
4) цену иска относительно требований имущественного характера.
Важно! Цена иска определяется по правилам, указанным в ст. 80 ЦПК Украины;
5) изложение обстоятельств, которыми истец обосновывает свои требования;
6) указание доводов, которые подтверждают каждое обстоятельство, наличие оснований для освобождения от доказывания.
Другими словами это основание иска. Т.е часть искового заявления, которая отображает обстоятельства, которыми истец обосновывает свои требования и доказательства, которые подтверждают данные обстоятельства.
Важно!
Если, какое либо обстоятельство не будет подтверждено определенными доказательствами, доводами, то исковое заявления может быть оставлено без движения, а потом и возвращена заявителю.;
7) перечень документов, которые прилагаются к заявлению.
Исковое заявление подписывается истцом или его представителем с указанием даты его составления.
К исковому заявлению прилагаются документы, которые подтверждают уплату судебного сбора и оплату затрат на информационно-техническое обеспечение рассмотрения дела.
В случае предъявления иска лицами, которые действуют на защиту прав, свобод и интересов другого лица, в заявлении должны быть указанные основания такого обращения.
Если исковое заявление подается представителем истца, к исковому заявлению прилагается доверенность или другой документ, который подтверждает его полномочия.
Исковое заявление, поданное после обеспечения доказательств или иска, должно содержать сведения об обеспечении доказательств или иска.
Кроме того, истец должен приложить к исковому заявлению его копии и копии всех документов, которые прилагаются к нему, согласно количеству ответчиков и третьих лиц.
Важно! Данная норма, относительно представления копий иска и других приложенных к нему документов не распространяется на иски, которые возникают из трудовых правоотношений, а также на иски о возмещении вреда, причиненного преступлением или увечьем, другим повреждением здоровья или смертью физического лица, на иски о незаконных решениях, действиях или бездействия органов дознания, досудебного следствия, прокуратуры или суда.
Важно! Если исковое заявление подано с нарушением формы и содержания искового заявления или к заявлению не приложено необходимое количество копий документов, не оплачена гос.пошлина, ИТЗ, то исковое заявление в соответствии со ст. 121 ЦПК Украины может быть оставлено судьей без движения. В этом случае, Вам предложат исправить недостатки в определенный срок. Если недостатки не будут исправлены в установленный срок, то судья, определением признает заявление не поданным и возвращает его заявителю.